måndag 28 april 2008

Klädkaos & varma mackor!

Hela familjen sover till nära kl 8...helt otroligt! Känner mig utvilad - underbart! Vi har en riktigt skön dag med hemma fix och lite av varje. Jag börjar med projekt garderob...inser följande:

1. jag har extremt svårt för att göra mig av med kläder...
2. min passion för vita blusar och skjortor upptar STOR del av min garderob...
3. en hel del spontanköp gör att mycket inte passar ihop

Bestämmer mig IGEN för att börja ett nytt GENOMTÄNKT klädliv. Provar klänningar. Lycka att gå på bröllop om två veckor. Dessutom med en hel bunt gamla härliga vänner - upplagt för
riktigt bra fest! Behöver något snyggt som dessutom går att amma i...hmmm... Såg en råsnygg klänning igår i ett skyltfönster, lilla V protesterade i vagnen och det blev inget provat. Skall tillbaka till samma affär i morgon. Vi får se. Senaste tillskottet i min garderob är (ännu en) VIT blus, denna gång från Odd Molly. Dessa ljuvliga kläder! Så glad blir man av dem - särskilt av deras små "meddelanden"...så bra idé! Well...hann en tur till handelsträdgården också! Hem kom både grönt och blommigt! För både ute och inne! Kolla vilken skillnad på "före" och "efter" ampel i min lilla fönsternich på övervåningen:



Snabba mattipset...ikväll letade vi fram en äkta gammal smörgåsgrill a la början 90-tal! Helt klart poppis kvällsmat hos de små! Det gäller att hitta enkla vägar och inte göra livet allt för komplicerat - så hinner man med lite mamma lyx också! Som nu..te och choklad med mannen! Go kväll!

kram Johanna

Inga kommentarer: