torsdag 24 april 2008

Jag känner livet i mej!

- "Mamma, jag känner livet i mig" ropade min något Madickeninspirerade 5-åring när vi njöt vårsolen härom dagen. Vist är det en träffande beskrivning på känslan av vår! Värmen, doften, ljuset...allt gör att det spritter i benen på både gammal och ung. Och vist är det underbart att se barnen jublande glada över vårens första maskros! Stannar du upp och tittar på maskrosor någon gång? De små undren är ofta de största.


Ikväll skall jag på tjejträff. Umgås i ett nätverk som träffas varannan torsdagkväll. Ofta ett studiebesök eller aktivitet och därefter god mat och härligt umgänge hemma hos någon av oss. Ett lyxigt andningshål! Lilla V får följa med - hon är ju så färsk, bara sex veckor och alldeles alldeles ljuvlig. Innan kvällen hade jag tänkt ta tag i min garderob...har den stora lyxen att vara ägarinna till en egen "walk in closet"...som visserligen behöver renoveras! Underbart ändå, men just nu i totalkaos. Mammakläder blandas med både vinter-sommar- och amningskläder...En rejäl vårstädning behövs alltså. Well...vi får se vad som hinns med mellan amningar, bus och kul med stortjejrna, kladdiga fingrar och mellanmål! Sköt om Dig!




kram Johanna

Inga kommentarer: