torsdag 26 februari 2009

Bloggpaus...eller kreativt kaos?


Kanske både och ?! Inläggen duggar inte tätt och 3-barns mammans tid räcker inte till allt kul hon vill! Med snart en 1-åringi huset och till det två storasystrar är tiden full av kärlek och praktiskt hemmaarbete. Ibland känns det som tillvaron består mest i att... plocka....OJ vad mycket det ALLTID finns att plocka. Det är då....när ändå en liten smula tid dyker upp som bloggen är så härlig att ha. Att få lite utlopp för alldels egen kreativitet...Eller att faktiskt få klistra in ett och annat kort och scrappalite i mittentjejens album som ligger som likt "work in progress" på vardagsrumsbordet...
Framför oss, med start på måndag, har vi också det hittills största projektet på vårt hus! Villa Bellis skall byggas till med glasveranda och stort badrum! Efter nästan två år av planerande, bygglovssökande, hantverksletande osv känns det overkligt och underbart att startskottet snart går. Så nu är det rätt fullt upp med den biten också. Otroligt roligt men också tidskrävande att hitta rätt badrumsinredning till exempel. Badkar på tassar eller inbyggt? Bygga egen handfatskommod eller köpa färdig? Belysning? Kakel? Pärlspont? Färgval...nej inte lika svårt...behöver jag säga att det blir vitt....tillsammans med ett och annat gått inslag.
Så funderar jag, skall jag bara lägga ner bloggen...eller skall den helt enkelt få vara det den är och bli det den blir. Och så blir det! Min förhoppning är att kunna dela med mig lite av byggets utveckling här på bloggen. I vilken utsträckning...det får vi se!
Hälsningar från ett kreativt underbart kaos!
Kram
Johanna
Ps...hör du fågelkvittret ute? Det är vår!

2 kommentarer:

Solsjö - Under en vind sa...

Vad kul med bygge, vill gärna följa med på er resa!

SEr härligt ut med allt på bordet! Pysslade själv med scrapbook under några år men då vi hamnade i hus räckte inte tiden till längre...

Ha en go helg! Kram!

Jes/Vita villa vila sa...

Hej där,

Nu var det ett tag sedan jag kikade in här. Tiden har inte ricktigt räckt till för bloggvandring på sistone :) så jag förstår ditt plockande & pysslande etc!

Alltid lika roligt att kika in på din fina blogg! Kikar snart in igen!

Jes