söndag 7 september 2008

Ut ur garderoben...

...och in igen!


Söndag och regn. Tog tag i den stora klädrensningen...Började med lillans, oj vad fort stl 62 var förbi...Dags att växla upp. Lätt och lyxigt när man har lådorna fulla på vinden efter lilla V:s stora systrar. Därefter tog jag tag i deras. Ut med sommarkläder. Plats för nytt :-) Upp på vinden. Tänkte skapa ordning en gång för alla och märkte upp nya lådor, en för varje storlek typ. Så höll jag på. 110 upp, 104 till mitten tjejen, 92 upp och 68 ner! Under tiden roade sig tejerna med utklädningskläderna...så härligt att se på!




Min egen garderob kom jag aldrig till. Läste däremot i dagens GP där en medarbetare fått hjälp av en stilkonsult att rensa upp i garderoben. Ja tack!

Höst är härligt! Tänk vad årstiderna bjuder. Nu är det äpplen och svamp. Det första har vi i massor och använder. Det sista är jag kass på att hitta. Tack å lov andra kära i vår närhet som förser oss med detta guld ibland! Och fortfarande kan man skörda blommor i trädgården.












Gjorde musli i kväll. Superenkelt när man väl har provat. Jag gör oftast den ur boken "Kärlek, oliver och timjan". Perfekt med lite youghurt och bär till mellis. Själv tycker jag det är den bästa frukosten! Höstterminens start är ju ibland en miniversion av nyårsafton, dvs man tenderar att andas (eller tänka) lite nystart....med löften om en sundare vardag!


Önskar dig en skön vecka...

kram

Johanna

5 kommentarer:

Solsjö - Under en vind sa...

Härligt att rensa ut! jag har påbörjat en del, skänkas, slängas, sparas....nu i helgen var det i källaren som jag hann en del....

Vacker svampbild och den där muslin i glaset ser mumsig ut!

Ha en bra dag! Kram!

Malin - I min trädgård sa...

Ja det behövs verkligen rensas ibland! Men vi har stora problem med förvaring - har varken källare eller vind, och så gott som inga garderober... Ma får väl tänka ut ngt annat...

Kram M

Lina sa...

Hej!
Välkommen tillbaka säger jag igen! Jätte kul att du är tillbaka! Jag har verkligen saknat dina rapporter! :- )

Garderobsrensning behövs här hemma också. Lilla E:s garderob svämmar över med för små kläder och somriga dressar. Hösten tycks ju vara här nu för att stanna.

Min garderob rensade jag i somras, men nu känns de som om jag behöver lite nytt inför de nya jobbet nästa vecka! Hoppas att jag hittar lite nytt i helgen...

Muslin ser jätte god ut!

Kram, Lina

Marie sa...

Visst är det härligt att rensa, jag gjorde detsamma i barnens garderober häromdagen. Här var det stl.86 som var förbrukad hos min Vera. Elsas urvuxna kläder packades ner så att Vera kan ha dem framöver. Nästa helg är det klädbytardag i grannkommunen så då tänkte jag lämna in en hög med barnkläder till försäljning, man kanske kan tjäna någon liten krona!!

Muslin ser jättegod ut!

Ha en trevlig helg!
Kram Marie

Lina sa...

Hej igen!
Du har nåt att hämta hos mig!

Kram & trevlig helg!
/Lina