söndag 21 september 2008

Utmärkelse med utmaning...

Jag har fått en utmärkelse av Lina med bloggen Lilla Huset på Berget! Tack. Här ingår en utmaning...jag föll för den direkt. Utmaningen går ut på att skriva ner 6 saker som DU är LYCKLIG över.

En bra övning som alla borde göra, bloggare eller ej, så jag skickar den vidare till DEJ!





Jag är just nu lycklig över...

  • Mina tre underbara döttrar & min älskade man. Min allra käraste familj att dela livets alla stora och små händelser med. DET är lycka.

  • Min "storfamilj", dvs mina härliga tre syskon och mina föräldrar. Vad vore jag utan dem? Inte den jag är idag. Trygghet, glädje och inspiration. Och mycket mer.

  • Att jag har så många nära och kära vänner. Det är stort. Mäktig känsla.

  • Musik. Vilken källa. För alla åldrar. För alla tillfällen. För alla sinnesstämingar. Det finns alltid något som passar. Hemma hos oss varvas just nu mest Rigmor Gustafsson med ABBA, Georg Riedels Astrid Lindgrens skiva med "Fröken Sill & Herr Makrill, Carola och Amy, Lars Winnerbäck och Cobie Callait...

  • Att jag jag och min man igår kväll kom iväg på bio och såg filmen "Mamma Mia". Ett fyrverkeri av färger och en kavalkad av musikgodingar. Girlpower på riktigt! Vilken energi kick! Den ser jag igen. Och igen.

  • Att jag har börjat på yoga. Äntligen. Det känns helt rätt. Vill man ge mycket till livets alla delar måste man också fylla på. Det gör jag där.

...till sist...att jag har ett liv som ger mig utrymme att sitta så här och filosofera över Lycka. Med tanke på andra delar av världen känns det nästan oförskämt. Men så fint har vi det här. Och det är dagen idag vi har. Det gäller att ta vara på den och njuta av det vi har här och nu.


Tack & God Natt.

Kram
Johanna

3 kommentarer:

Solsjö - Under en vind sa...

Härligt att läsa din utmaning!

Ha det gott, kramar!

IKT i min vardag sa...

Det var en bra utmaning det där. Bra att få tänka efter lite ibland och känna att man har så mycket att vara glad för.

Kram Linda

Lina sa...

Hej!
Varsågod! Du var väl värd denna kombinerade utmärkelsen och utmaningen! Jätte kul att läsa dina "svar"!

Ja, de där med att blogg är ju en konst i sig, nu när jag jobbar heltid är de svårt att få tiden att räcka till...

Må så gott!
Kram, Lina