onsdag 17 december 2008

Ha kul...

...i jul!
Bild: http://www.junibacken.se/


Minisemester...det är bra det! Vi tog några dagar semester och åkte till goda vänner i Vaxholm! Bortsett från x2000 förmåga att sätta balanssinnet ur spel för de små så var ju bara tågresan ett riktigt äventyr! Väl där har det varit lek och bus hela helgen och riktigt mycket julstämning med julbord, glögg, äkta luciatåg i fullsatt kyrka, julklappar, tur genom huvudstadens shoppingstråk och inte minst...en hel dag i sagovärlden! Junibacken är det mest fantastiska ställe man kan tänka sig och kan varmt rekommenderas för stora och små. Förutom det permanenta sagotåget och Villa Villekulla pågår just nu en Elsa Beskow utställning Hur underbart är det inte att få leka i självaste hattstugan, hoppa på Tomtebobarnens svampar och träffa livslevande Älva och Kotte ur självaste Solägget? (boktips!) Energikick i december!
Ja...december ja! Så fort den går...årets sista månad, det är vi nog inte ensamma om att tycka här på Bellis. Men vi gör mycket kul också. Här är rena pysselfabriken för tillfället...Då jag själv är ganska bra på att starta ( och ja, sämre på att avsluta!) olika projekt, gärna åt det pyssliga hållet, så inser jag nu...äpplet faller inte långt ifrån....just det. Mina två "stortjejer" pysslar så saxarna glöder, klister all over och absolut ingen tejp kvar så långt ögat når, trots att jag köpte 5 rullar här om veckan! Kunde inte låta bli att små le när 3-åringen idag tittade på mig och sa :- "Mamma, nu måste vi hålla ordning!" Troligen min vanligaste replik! Till stor del kommen av att yngsta aktrisen tycks ha tagit rollen som dammsugare...hon äter allt som kommer i hennes väg! Nedan några bilder ifrån Flickorna på Bellis julstuga.


Saffransbullar med apelsin & mandelmassa


Dekorationsdags - Pepparkaksdass & hjärtan




Fröken Olsson - lucia i vår trädgård!


Det var allt för denna gång...tomten kallar!
Kram
Johanna

5 kommentarer:

Signes Vind sa...

Vilken fin dator du införskaffat - Dell verkar vara ett bra märke - tyvärr är inte min av denna sort och mycket riktigt har den bökat rätt mycket.
Det är jättekul med Photoshop Elements - finns hur mycket som helst att lära sig o pyssla med - bara tiden som fattas.
Det tog ett tag för mig att lista ut att jag skulle öppna en ny sida och sedan "montera" bilderna på - jag körde länge med färdiga mallar och det är bra men man blir ju ganska styrd.Photoshop har en bra hjälpfunktion inbyggd som jag använt mig mycket av.
Lycka till. Kram Lotta på Signes vind

Solsjö - Under en vind sa...

Vad mysigt med en liten semester så här innan jul! Skönt att göra nåt tillsammans!

Själv gillar jag inte Junibacken...alldeles för trångt (åtminstone den dagen då vi var där....)tycker jag, däremot så älskar jag att åka med barnen till Astrid Lindgrens värld! Det är för mig en idyll!

Önskar nu dig och din familj en riktigt skön och avkopplande jul!

Kramar! ♥ GOD JUL!!!

Tulipa sa...

Hej!
Du undrade över snö....jättelätt...gå in på Jema Rose sida ( finns i min länklista) och där högst upp till höger så finns en snöikon. Tryck på den. Sen har du snart snö!
Lycka till!
Jättefin snögubbe!
Kram Tulipa
(Gillar Magic Monday)

Lina sa...

Hej!
Va mysigt ni hade de i STHL! Junibacken har jag alldeles glömt bort...vi har bara snöat in på Astrid Lindgrens Värld. Bra tips! Lilla E är Pippi tokig just nu!
;- )

Ja, visst är de mysigt att pyssla. Här är vi mest inna på PlayDoue för tillfället. Mer ska de bli i julklapp!

Vilken fin Lucia ni hade hos er!

Kika in hos mig, du har nåt att hämta...

Må så gott!

GOD JUL & GOTT NYTT ÅR!
Kram, Lina

Lina sa...

Hej!
God fortsättning! Hoppas att julen varit bra! Passar på att önska Gott Nytt År om vi inte hörs innan onsdag!

Kram, Lina