tisdag 2 december 2008

Produktionsstopp...

...nu löst!


Det som en gång var tänkt att vara ungefär en fundering i bloggformat/vecka har på sista tiden förvandlats till /månad...Såklart ligger tidbrist till viss del bakom... Men också maskinfel. Vår dator från tidsepok stenåldern om du frågar vissa.....har varit extremt trött och tagit sig fram likt en snigel. (Ok, dagens i-lands problem. Jag vet. ) Detta har i sig inte direkt lett till fler blogginlägg precis! Men nu är det andra bullar hos Flickorna på Bellis, som ser ut så här:


Så när jag nu sitter här i köket med saffransbullar snart påväg in i ugnen är jag grymt nöjd! Som en extra julklapp finns är den laddad med Photoshop Elements...riktigt spännande tycker jag och jag längtar tills jag får tid att utforska det!



Förhoppningsvis bär detta med sig lite mer kontinuitet här på bloggen. Jag är ändå förvånad och imponerad av er som går in och kikar då och då ändå...trots skralt med inlägg. Tack.

December och adventstider är så mysigt. Speciellt när man är föräldrarledig tycker jag. Då hinner man fixa och pyssla både tillsammans med barnen och i hemmet. Och njuta. Så att december och jul inte blir hets och stress utan en förgylld tid av ljus och värme. Det vill jag ha. Mycket ljus och värme. Gårdagens stora happening här hemma var den här:




Så snäll han här tomten, som hängde upp alla paket där natten till 1:a december. L, 5 1/2 år, hade ändå en fundering i går eftermiddag....- Är det inte lite konstigt att tomten har likadana inslagninspapper som vi har? Och att han viste att Vera, 9 månader, älskar majskrokar?


Jo...vist är det konstigt alltid....


Kram
Johanna

2 kommentarer:

Monkan sa...

Åh vad gullig kalender :) Kan se den lilla framför mig med munnen full med krokar ! rolig idé
monika

Solsjö - Under en vind sa...

Här kan man inte lura sonen längre, nu är han tvärsäker på att tomten inte finns och att det är mamma som gör kalendern...dottern däremot tror fortfarande...eller vill iallafall tro....

Kul att du är tillbaka!

Kram!