måndag 12 maj 2008

Kärlekshelg!


Familj & Vänner, kärlek och lite fest - vad mer behövs i livet?
I strålande sommarväder har vi haft en underbar helg med ett riktigt bra bröllop och grym fest. Promenerandes hem i gryningen när fåglarna började kvittra...nästan som studenttider. Brunch dagen efter! Härligt - ny energi!
Måndag förmiddag bland äppleblommor och dammråttor! Bestämmer mig för att blunda för det senare och sätta mig med Lantliv och en kopp kaffe! Fick hoppa den planerade mammalunchen då lilla V nu har fått vattenkoppor. Bara två månader och alldeles jätteprickig. Sägs ju att de bör ha skydd genom amning, men icke. Ja, hoppas det inte blir allt för jobbigt för henne.
Får med andra ord bli en skön hemmavecka! Kanske man då kan få gjort något på inredningsfronten...? Många projekt i byrålådan, lite lite tid just nu...Vill gärna få till nya gardiner! Köpte vackert vitt linnetyg häromdagen, lite på volley...räckte inte på bredden till köksfönstret! Ibland är man väl spontan! Well, får användas någon annanstans! Också dags att göra dopinbjudningar, kul! Vad ni än gör - ha det så gott!
kram Johanna

7 kommentarer:

My Lovely Things sa...

Tack för titten i min blogg!!

vilken trevlig blogg du har!Så fint du fotar!!

ett sånt vackert namn ert hus har..har tänkt mycket på det att just ett hus ska ha ett namn..i Danmark har många äldre hus ett namn..Ska fundera på vad mitt hus heter..det måste ha ett namn känner jag..

Så mysigt med bröllpo..Jag riktigt längtar efter bröllop...

Ha det så gott..
kram anna

Signes Vind sa...

Vilka vackra bröllopsbilder både förra inlägget o detta. Brudbuketterna är också fantastiska - jag vill gifta om mig !!!! / Lotta på Signes vind

LantlivsAnette sa...

Halloj !
Välkommen till bloggvärlden !!
Vad spännande att få följa dig, ni verkar ha ett vackert hus,vill se mer !!
Kram Anette

Hjortgården sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Gårdsromantik sa...

Hej!

Vilken fin blogg du har!
Dom där svarta ballerinaskorna nertill är ju urläckra!

Jag hade hoppats på att du hade några vackra skafferibilder!

Jag har köpt en spets på EBAY som jag kanske tänkte använda. Skall fota av den senare. Jag har ju bara en husstomme ännu så länge så jag hinner nog se dit vackra skafferi innan mitt blir verklighet . Jag har en gammal mindre spegeldörr som jag tänkte ha ett avlångt glas ovanför med spröjs. I sidorna har jag köpt typ malåbrädan - jag vill ha riktigt trä. Sedan så tänkte jag ha en kraftig taklist med pärkant på som krön och bred golvlist längst ned.

Det är ju fint med pärlspont också men våra köksluckor är räfflade sådär gustavianskt - så det kan bli för mycket.


Kram Maud

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Tack för du gkorde ett avtryck hos mig...

Vilken underbar blogg du har!

Så roligt med bröllop.sist jag var på bröllop skulle jag hålla tal till min kusin..jag grina hela tiden...*LER*...dålig talare...hihihi...

stackars lillan som fått vattkoppor.
Min lilla tös hade oxå det när hon var liten...gick ganska smärttfritt.

Kram Nilla

Marie sa...

Tack för kommentaren i min blogg. Vilka fina bilder du har i bloggen. Bröllopsbilderna är verkligen jätte fina. Låter som en trevlig helg föruton att lillan blev sjuk. Hoppas hon kryar på sig snart.