lördag 17 maj 2008

Lekstuga Loppis & Lök

Loppisfynd till lekstugan - kakformar!

Ännu en härlig lördag börjar gå mot natt...ljuv sommar natt med syrendoft och äppleblommor, vist är det underbart?! Turen till Göteborg var tipp topp. Spårvagnen direkt till Slottskogen där tjejerna levde loppan på den härligt stora lekplatsen Plikta. Därefter ett stopp hos getter och killingar ( så söta ) och såklart en ridtur innan det var dags för lunch. De lätta vägarna leder ju till det gula M:et..så fick det bli, även om jag själv sneglade längansfullt mot alla härliga uteserveringar i vi passerade på vägen. En annan gång! Med ny energi strosade vi sedan genom Haga mer mot stationen, med stopp på mysigt fik. Fick med mig några favobutiker på vägen så som ex Atmosphers, Villervalla, Karltex, Zara och Baldershage! Shopping var inte på dagens program, ändå fick jag med mig några kassar...bla en vit blus såklart, denna gången till lilla L. Galet!




Ljuvliga lördag. Sovmorgon. Loppis. Vilka fynd! Rätt kitchigt för "verkligheten" enligt min smak, men ursött i lekstugan! Snart har det lilla huset ett helt köksbohag - för inga pengar alls, fantastiskt! Kolla här:







Köpte ett två st underbara gammaldags kuddfodral också, med spets osv...men de får stanna inne i stora huset!


Man och döttrar har också målat i lekstugan...ser fram emot att återkomma med mer bilder när det är klart. Så här såg det ut idag:




Till middag trotsade vi vädret och grillade. Hittade ett schysst recept på grillade grönsaker typ squach, paprika, färsk lök (kokas först)...blandas med smält smör och grilla. Blanda därefter med mozarellaost och färsk basilika, salt och peppar! Fläskfilé hade vi till. Supergott!

God natt!

kram Johanna

7 kommentarer:

Signes Vind sa...

Vilken underbar bild på barnet i storskjortan - det skulle du kunna tävla med - är som en tavla, poetiskt o fint. Låter som en härlig tur i Göteborg och grillningen låter också kanongott. Har jobbat idag och sett en massa människor trötta ut sig med att springa Göteborgsvarvet - skönt att jag slapp ! Må så gott / Lotta på Signes vind

Glitter och Marsipan sa...

Det låter som en underbar dag i Göteborg.Får nu lite lust att åka dit.
Vilka fina loppisfynd du har gjort til lekstugan.Du måste visa när den är klar.
Målaren i storskjorta är ju söt som en karamell.
kram anette
ps.länkar till dej

Solsjö - Under en vind sa...

Det låter som en mysig Göteborgtripp ändå! Vilka fina köp du gjort! Ska bli kul att se lekstugans fortsättning!

Ha en go söndag! Kramis!

Marie sa...

Vad mysig eran Göteborggsdag låter. Vi bodde i Göteborg under 6 år, ganska nära Slottsskogen, och när du skriver om Haga får jag hemlängtan. Får nog bli ett besök i Göteborg inom en snar framtid!
Fina loppisfynd du gjort till lekstugan och underbar bild på dottern i den stora skjortan!

Ha en härlig vecka!
Kram Marie

My Lovely Things sa...

åh så mysigt det ser ut med din lilla tjej i målarrock!!

Så¨mysigt bohag till lekstugan..
vi skaffade lekstuga lite för sent tror dotter na var 7 år..inte alls särskilt intresserad..Jag älskade min lekstuga som jag hade när jag var liten..Ska bli roligt att få se eran,,

Så mysigt med slottskogen..Vi brukar oxå ta oss en tur dit..
Fin fina loppisfynd..
ha det så gott..
Du jag länkar tilld ig med så jag hittar tillbaks..
kram anna

Lina sa...

Hej!
Kikar in hos dig och lämnar ett litet meddelande! Ännu en härlig blogg att besök! Jag länkar till dig om de är ok?

Oh, vilka fina fynd du gjort till lekstugan! Jag hoppas att vi kan ordna en liten stuga till vår Lilla E under nästa år! De ser i alla fall jag framemot. Får övertyga min sambo om projektet!
;- )

Må så gott!
/ Lina

me and alice sa...

Åh, vad fin lekstugan blir. Så roligt när man fyndar på loppis...
Vår lekstuga har numera blivit bostad till vår kanin.
Det riktigt vattnas i munnen när jag läser vad ni grillade....
kram Susanne