fredag 30 maj 2008

Walk-In...

...Skafferi!


Har idag trotsat halsfluss och varit och handlat spetsar till vårt skafferi! 8 meter. Ännu en av alla idéer som har väntat länge på sin tur! Nu återstår "bara" energin att sätta upp den också! Vi har en sån underbar sybehörsaffär/tygaffär. En riktigt gammal hederlig som man nästan bara hittar i små städer (eller hålor beroende på vem man frågar!). De har ALLT som man kan tänka sig och lite till. Och hjälper till med det mesta. Säljer alla tänkbara tyger, garner, mönster, sybehör, spetsar, band, gardinstänger, knappar, skumgummi...och syr på beställning (mycket bra alternativ när den egna tiden/energin inte räcker till). Gardiner, dynor, madrassöverdrag...Och det är alltid SÅ billigt dessutom. Ja, helt enkelt en guldgruva. Och jag börjar bli storkund! Plåtar och visar när spetsen är på plats!

Perfekt till sjuksängen kom idag också ett härligt bokpaket på posten! Favoriten? A Pice of Cake av allas vår Leila. Den är ju helt underbar!!! En sann källa till inspiration, så vackra bilder och fantastiska bakverk. Drömmer om muffins och cupcakes! Har någon tips på vart man hittar "kul" muffinsformar?

På temat "friskt vågat hälften vunnit" satte jag idag också saxen i lilla G:s hår och klippte en kort page (typ i alla fall). Det gäller att det går undan när det är en treåring framför saxen! Trixet? Muta med russin och sätt på en film!

Ha en underbar helg...

...and don´t forgett to use sunscreen...

kram Johanna

9 kommentarer:

Lina sa...

Hej!
Oh, är jag först idag! ;- )!
Affären du besökt idag verkar ju vara SÅ mysig! Kan man få namnet?

Halsfluss låter inget vidare! Ta hand om dig och kurera dig ordentligt med Leilas bok! Den ligger i topp på min önskelista.

Mitt senaste bokinköp var Tyskungen av Camilla Läckberg i pocket. Ligger efter, den nya boken är ju redan ute. Får skynda mig att läsa!

Krya på dig & Trevlig helg!
/ Lina

Vit Spets sa...

Ååå en så tygbutik saknar jag - dessa är liksom bortblåsta ;(
tråkigt med halsfluss hoppas ni kurerar er snabbt...Leilas bok skriver många bloggare om kanske jag skulle titta på en sån... på tal om bok så förhandsbeställde jag idag boken Fransk Jul, en fantastisk bok från Jeanne dÁrc Living! den skulle komma i september... det gäller att vara ute i god tid ;)))
Kramis
//Siv

Glitter och Marsipan sa...

Å,en sån affär hade vi här förr,men så sålde dom,och så blev den som alla andra gardinaffärer.Så nostalgisk jag blir...
Men vad kul med ny frisyr på lillflickan.Jag har ju haft pojkar innan och bara klippt pojkfrisyrer.Nu är det första flickan,ett år,så snart kanske man kan klippa tjejfrisyr.
Ha en skön helg
kram Anette

Unknown sa...

Hittade ingen mailadress så jag tar det här igenom i stället.

Har sett att det kommer besökare till butiken likasom.com från din blogg. Jätte kul att du lagt oss som en av dina favoritbutiker ! Hoppas det är okej att vi lägger till dig på våran blogg lista i butiken, meddela oss gärna via mail. Tacksam om du även meddelar via mail om du lägger ut bilder på produkter vi har så skriver vi med det på listan också. Ett uppsakattad lista av våra kunder som gärna kikar på produkterna i olika miljöer.

Ha en fortsatt underbar helg, hoppas solen lyser på dig också.

Hälsningar Sara
likasom.com

Solsjö - Under en vind sa...

Stackare att vara sjuk nu i värmen..tur att du kan sysselsätta dig med lite pyssel då!

Blir verkligen nyfiken på skafferiet nu, vill gärna följa med in!

Gillar dotterns frisyr nedanför, så charmigt!

Ha en fortsatt skön helg, varmaste krya på dig! Stor kram!

Glitter och Marsipan sa...

Hej igen,Johanna.Du har en sak att hämta hos mej.
kram Anette

Anonym sa...

Hejsan!

Vad spännande med skafferiet.... Vilken lycka att ha ett sådant skafferi som man får en glimt av. Tyvärr är vårt kök för litet för att bygga ett sådant skafferi även om det stod på önskelistan.

Själv var jag nyligen i N.Y o köpte alla möjliga roliga muffinsformar men jag såg att både DUKA Home o Åhléns har tagit in lite roliga formar, prova där :)

Kram Lena

Marie sa...

Låter som en riktigt härlig tygaffär! Fanns en sån i den lilla staden där jag är uppväxt, men den är nu nedlagd sen några år tillbaka.
Ser med spänning fram emot bilder från skafferiet!

Hoppas du kryar på dig snart!
Kram Marie

Anonym sa...

Magasinet är nästa butik från Vaxholm jag tänkte göra reklam för, lovely!