söndag 1 juni 2008

Spets på plats...


...i vårt skafferi!







Hoppas helgen varit skön! Här har vi så sakteliga tillfrisknat och trots allt kunnat njuta en del av den sköna sommarvärmen. Inne har dock projekt skafferi fått sig en omgång och under lördag eftermiddag smyckades hyllkanterna med spets. Så nu...välkommen in!





När vi flyttade in var det här skafferiet helt rosa invändigt! Jo, rosa panel och rosablommiga hyllor. Härligt. Glad idag är jag att det är vitt! Här finns fortfarande en del att fixa med om man vill, men det är en helt underbar tillgång i vårt hus.






Fyndade för några år sedan en massa glasburkar på en äkta sommarauktion på västkusten. Då undrade alla vad jag skulle med alla de där burkarna till (typ 30-40 st...). Här passar de jättebra och jag fyller dem allt ifrån flingor till skorpor och godis! Kul också att ge bort till någon med något mumsigt i!




Bakdags! Underbart arvegods som fungerar hur bra som helst. Så lätt det blev att baka bullar!







Sjukvårdslådan har också sin plats...högst upp långt ifrån nyfikna barnfingrar! Strykande åtgång just nu på...ja just det plåster!




Utsikt fån ett skafferi. Lite spets blev över så även gardinen kunde piffas upp! Kannan från Rörstrand är ytterligare ett auktionsfynd, termometern har hängt med huset sedan 50-talet skulle jag gissa.
Efter denna övning var det underbart att idag på förmiddagen på gå iväg och få 1,5 timmes halvkroppsmassage! Lyx som min man hade ordnat!
Lekstugan har fått sig en färgstrykning (det börjar närma sig!) och vi har så smått börjat förbereda för dopet nästa helg. Idag firade vi svärmors födelsedag med picknick vid vattnet, så härligt. Det gäller att leva ute så mycket det bara går nu.
...och...varje dag börjar med nya möjligheter... fånga en i morgon!
kram Johanna



















6 kommentarer:

Malin - I min trädgård sa...

Men vilket underbart skafferi! Det är en stor dröm hos mig... att göra om utrymmet under trappan till ett skafferi. Och ditt ser ju helt underbart ut! Vackert med den vita spetsen och härligt med alla glasburkar. Detta kommer jag ha med mig när jag väl kommer igång med mitt egna skafferi. Tack!

Glitter och Marsipan sa...

Å,vilketskafferi,och så vackert med spetsen.
Vad fyndigt att köpa en massa glasburkar..det ser jättefint ut.
Ja,visst är det härligt med denna värme,och att kunna göra en massa saker utomhus.
kram Anette

Vit Spets sa...

Åååå vilket tillgång och så fint i skafferiet och med spets som jag älskar...jag förstår att du blev lycklig av att fynda så många glasburkar... själv har jag ett skåp fyllt med tupperware burkar som jag håller på att bli galen på...de tar plats, dyra och så hittar jag aldrig tillhörande lock...gud så korkad man är som köpt alla dessa burkar...
ps jag har kompletterat med receptet nu om du känner för att baka ;)
Kramis
//Siv

Lina sa...

Hej!
Oh, vilket DRÖMSKAFFERI du har! Ett sånt skulle jag vilja ha! De påminner om de min mormor hade! Där fick man gå in och hämta grejer till henne. Eller sitta med dörren stängd och leka med en ficklampa i mörkret, jo de tyckte jag var kul! ;- )

Dina burkar är ju jätte fina! Burkar kan man aldrig få för mycket av!

Må så gott!
/ Lina

Kristin sa...

Hej,
vilken jättefin blogg du har. Jag hittade den förra veckan via en länklista på en annan blogg. Jag har faktiskt använt en av dina bilder från ett flickrum i ett inlägg som jag skrev för några dagar sedan, jag hoppas det var okej, det står att den är härifrån och jag har lagt in en länk hit.

Jag tyckte så mycket om bilden med sängen, den vita sänghimlen och så den randiga tapeten bakom. Vad är det för tapet? Vi ska nämligen precis bestämma tapet till vår dotters rum, så om du vet vad den heter vore jag jättetacksam för svar!

Tack på förhand!

/Kristin

Marie sa...

Vilket underbart skafferi du har och så vackert det blev med spetsen på hyllorna. Det är så fint att förvara para, ris, kokos, nötter m.m i glasburkar, ser så vackert och hemtrevligt ut!

Ha en härlig tisdag!
Kram Marie

Ps. Här går det också åt massor av plåster just nu, hjälper mot det mesta!!!