torsdag 19 juni 2008

Sommarlov...


...hos flickorna på Bellis!





Kära bloggvänner!



Nu tar jag sommarlov tillsammans med resten av la familia! Kanske är jag tillbaka på bloggen om bara en vecka, om en månad, om tre...vi får se!


Bilden ovan är från ett bröllopsdagsfirandeKärringön för något år sedan! Vi har bröllopsdag mitt i sommaren. Då ordnar vi barnvakt och åker iväg ett dygn och firar. Min man och jag fixar vartannat år, och allt i största hemlighet! Givetvis en av sommarens höjdpunkter! I år är det hans tur att arra...


Annat jag inte lever utan i sommar:

  • Sommar i P1. Det är sommar på riktigt.

  • Salta bad. Jag vill känna tång under fötterna och vila på solvarma klippor.

  • Skaldjursfrossa.

  • Vatten & Vin.

  • Klänningen - det ultimata sommarplagget (om bara vädret tillåter!).

  • Barfota.

  • Min Nikon F50.

  • Egen tid - några timmar på fri fot!

  • Leila bakar. Avkoppling.

  • Min I-pod. Just nu mest spelad: Release me med Laura. Vilken poesi!

  • Nya smultronställen. En sten - en strand - en stad?


Du...sköt om Dig lite extra i sommar. Känn sanden mellan tårna. Se det du har omkring Dig. Gör det du vill göra. Möt dem du älskar. Vänta inte. Lev dina drömmar. Ingen annan gör det åt dig.


Sommarkramar


Johanna

10 kommentarer:

Malin - I min trädgård sa...

Men vilken otroligt mysig idé! Den kanske jag snor och försöker övertala min man att göra, låter jättemysigt!

Ha en riktigt skön sommar!

Kram!

Emm´s design sa...

HA EN UNDERBAR SOMMAR!!!!!

Ska verkligen ta fasta på dina tips även om jag inte har förmånen att vara så mycket ledig.

Ses snart igen hoppas jag!!

Kram Emm

Marie sa...

Ljuvliga bilder och underbar text!

Ha en riktigt härlig sommar!
Kram Marie

Lina sa...

Hej!
Ha en riktigt skön sommar! Jag hoppas att du kommer tillbaks i höst igen så jag kan fortsätta och följa din härliga blogg!

Ska verkligen ta tillvara på dina tips, och framför allt de där med att fira bröllopsdag! Vi kommer ju i och för sig inte att fira någon i år, men nästa år!

Må så gott & ha en skööööööööön sommar!
/Lina

Glitter och Marsipan sa...

Inspirerande sommarläsning.
Det där med bröllposdagen var ju en fiffig ide´.
Kanske nåt att genomföra efter 21 år som gifta,får se om han nappar.
Ha en riktigt skön sommar.
kram Anette

Anonym sa...

Vilken vacker bild... ja där hade jag gärna velat slå mig ner också...

Ha en underbar sommar och passa på att njut av sol och värme nu.

Kram Kram

Karin i Villa Grå sa...

Ha det så bra på ditt sommarlov! Medan du är ledig ska jag scrolla ner och gotta mig åt de inlägg jag missade när jag tog en paus.

Ta hand om dig!

Kram, Karin

Handplockat sa...

Mums vilka bilder

Signes Vind sa...

Mycket av det du skriver om som är sommar stämmer så bra på mig också. Jag älskar att lyssna på sommarprogram, skaldjursfrossa och Leila bakar - kul att fler än jag är så tokiga ;-))
Du frågade om mina fotocollage och jag gör dom i Photoshop Elements. Där finns mallar som bara är att klicka i foton i och så kan man göra egna kreationer också - jättekul och inte alls svårt.

Må så gott / Lotta på Signes vind

Lina sa...

Hej!
Kikar in för att se om ditt sommarlov är slut...Hoppas att allt är bra med dig & att du fortsätter med din blogg i höst!

Kram, Lina