måndag 16 juni 2008

Skördetid...

...i skymningslandet!





Kväll. Huset är magiskt tyst efter en dag av stoj och lek. Jag går ut för lite skön kvällsluft i den av regn nyduschade trädgården. Ljuvligt. Går ett varv runt huset. Njuter av trädgårdens alla vackra blommor som exploderar just nu. Sänder en tacksamhetens tanke till förra husägarinnan som skapade allt detta. På min väg kan jag inte låta bli att bara plocka en kvist här och där av mina favoriter. En prinsesslik gulrosa ros. En vit pion i full blom tillsammans med en knopp som snart brister. En sommarbukett av vildros, daggkopa, prästkrage och pion. Lyx.





Väl inne igen börjar jag plåta lite i trappan...så nu får du följa med från hall till hall via trappan. Varsågod!






Sommarbuketten!
Tänk om den kunde få stå så jämt...mitt i trappan! Tror inte det!





En dröm är att med tiden fylla hela väggen upp i trappan med inramade foton. Ett bildgalleri. Högst upp på bilden ser ni att vi börjat. Här har jag ramat in alla tackkort från vänners bröllop vi fått genom åren. Vita kvadratiska ramar. Otroligt fina foton som ofta annars hamnar i en låda. Här pryder våra vänner väggen och det känns underbart!




Den lilla dörren rakt fram där det skymtar ett ljus...där inne under snedtaket har vi skapat ett riktigt härligt kuddrum! Madrasser på golvet och kuddar i massor! En riktigt skön plats för kuddkrig, att läsa böcker eller att bara mysa i!



God natt!

kram Johanna



Ps....vill du se hur hallen såg ut INNAN vi renoverade...håll i dig:



8 kommentarer:

Solsjö - Under en vind sa...

Vilken rolig vandring vi fick följa med på dig!!

Det är en stor glädje att kunna ploka buketter och blommor i egna trädgården, här finns lite blommor kvar men mycket har redan blommat över efter torkan...nu har vi iallafall fått en del regn igen.

Så fint ni gjort i hallen, med vit färg förändras hela rummets karaktär! Det där kuddrummet låter hur mysigt som helst! Kan tänka mig hur kul barnen har där inne!

Ha en bra dag! Kram!

Emm´s design sa...

Herregud vilken förändring!!
Jag älskar din typ av trappa. En sådan som man om man är barn kan sitta i och läsa och ha koll på resten av huset samtidigt :-)

Vilka vackra blommor! Rosen var underbar!

Hälsningar från Emm

Malin - I min trädgård sa...

Oj vilken skillnad!

Men otroligt härliga bilder! Trappbilden med pionerna... så vackert! Så skulle man ha det jämt, eller hur... men så blir det inte. Men det är riktigt njutsamt när man väl gör ngt sådär lite extra, tycker jag. Härligt!

Marie sa...

Alltid kul att få se före/efter bilder. Vilken skillnad! Låter supermysigt med ett kuddrum, jag har liknande planer för en kallgarderob i Veras rum.

Visst är det lyxigt att kunna gå ut i trädgården och plocka in en bukett blommor. Jättevackra blommor!

Ha en bra onsdag!
Kram Marie

Glitter och Marsipan sa...

Precis en sådan ros har vi i vår trädgård.Visst är den fantastiskt.
Vad fint ni gjort i hallen,vilken förändring.
kram Anette

Anonym sa...

Wow vilken förändring av hallen, helt otrolig.

Vad kul det är med före och efter bilder.

Fina blomster du visar med....

Önskar dig och de dina en härlig midsommar

Kramar Lena

Mjuka sa...

Mysig liten tur i din hall och trapp!! Vilka vakcra bilder du visar. Har ett "furumonster" här hemma som skall få sig en släng av vitfärgen i sommar. Så vackert att ställa buketten i trappan men det skulle inte gå här heller då vi har fem barn, som hade använt den till fotboll
kramar och hoppas du får en skön midsommar
Malin

Solsjö - Under en vind sa...

Kikar inom igen för att önska dig en riktigt skön midsommarhelg!

Kram! ♥